بندر جاسک
نوشته شده توسط : آس چارتر

بندر جاسک

بندرساحلی وزیبای جاسک یکی از بنادر مهم و استراژیکی در جنوب استان هرمزگان است، بندر جاسک یکی از جاذبه های گردشگری و قدیمی ترین بنادر در ایران که دارای تاریخچه ی بسیار درخشانی است، این بندر در ساحل دریای عمان و قسمت شرقی تنگه هرمز قرار دارد. در این مقاله آس چارتر به معرفی بندر جاسک می پردازد، با آس چارتر شما می توانید بهترین سفر را تجربه کنید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بندرجاسک را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

تاریخچه بندر جاسک

بندرجاسک جزو بنادر قدیمی و مهم کشور است. وجود معابد آناهیتا در این بندر و طبق تحقیق مورخان و محققان قدمت این بندر به دوران هخامنشیان بازمی ‌گردد. بندر جاسک در گذشته یکی از کانون‌ های معتبر آئین میترا بوده است، این بندر در گذشته جزو مهم ترین بنادر استراتژیکی در ایران بوده است که از لحاظ دسترسی به کشورهای همسایه و آب های آزاد بسیار نزدیک می باشد و برای تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن استفاده می شده است، همچنین این بندر در گذشته بنام های جاشک، چاشک، جک، رأس ‌الجاسک و چاسک نیز معروف بوده است. برای اولین بار اولین تجارت به این بندر توسط انگلیسی‌ ها به این بندر در سال 1614 میلادی انجام شد. بندر جاسک دارای مردمی خونگرم و مهربان است، و اکثر آنها اهل سنت هستند و به زبان بلوچی و گویش جاشکی صحبت می کنند. مردم جاسک بیشتر به شغل صیادی، کشاورزی، دامداری و تجارت مشغول هستند و دارای پوشش بلوچی و عمامه هستند.

جاذبه های دیدنی بندرجاسک

بندرجاسک دارای جاذبه های زیبا و بناهای تاریخی می باشد، از جمله جاذبه های دیدنی بندر جاسک می توان به غار سادرمن، سد و رودخانه جگین، جنگل حرا، ساحل دریای عمان، صخره‌های شنی، چشمه آب گرم سدیج، چشمه آب گرم پوراف، دخمه و گورستان تاریخی جاسک، تلگراف‌خانه، برج سیاه و سفید و... اشاره کرد، همچنین بندرجاسک دارای جنگل حرای وسیع، چشمه های آب گرم، دریا، پرندگان مهاجر، سواحل زیبا، منطقه صید ماهی مخصوص  مردم، از مهمترین جاذبه هایی هستند که مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم. تا در سفر به بندر جاسک اطلاعاتی را درباره این جاذبه ها داشته باشید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد کیش در سایت آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: